وبلاگ تفریح و سرگرمی زمستونی

وبلاگ تفریح و سرگرمی

وبلاگ تفریح و سرگرمی زمستونی

وبلاگ تفریح و سرگرمی

 ساعات مناسب ورزش کردن در طول شبانه روز

بهترین زمان برای ورزش   بهترین زمان ورزش برای لاغری /ورزش در شب

بدن بر اساس یک ساعت درونی ۲۴ ساعته کار می‌کند. این سیستم درونی، ساعت خواب و بیداری را تنظیم می‌کند.این سیستم با الگوی ۲۴ ساعته‌ی چرخش زمین هماهنگ است و تحت تأثیر سایر عملکردهای بدن مانند فشار خون، دمای بدن، سطوح هورمون ها و ضربان قلب است که هر یک از این ها در آمادگی بدن برای ورزش نقش خاصی ایفا می‌کنند.به نظر می‌رسد که استفاده از ساعت بدن برای تعیین زمان ورزش، فکر خوبی باشد.

لازم نیست حتماً تخصص چندانی در مورد ریتم شبانه روزی بدنتان داشته باشید تا بتوانید بهترین زمان را برای ورزش کردن کنید.می توانید ساعات مختلف روز را امتحان کنید.چند هفته اول صبح ورزش کنید.بعد، ظهر را امتحان کنید و بعد عصر را. ببینید که در کدامیک از این ساعات لذت بیشتری از ورزش می برید،کدام برایتان راحت تر است و مهمترین اینکه عملکرد شما در کدامیک از این زمان ها بهتر است.نوع ورزش و کارهای روزانه تان را هم در نظر داشته باشید. ساعتی را انتخاب کنید که بتوانید آن را ادامه دهید تا ورزش کردن برایتان به شکل عادت درآید.
جغد ( انتخاب زمان برای فعالیت شب) خیلی هوشیار در طول شب در حالی که چکاوک ( انتخاب زمان برای فعالیت صبح)  در صبح سر حال تر است. بنابراین مهم نیست چه نوع ورزشی انجام می دهند، جغد ها ممکن است با تمرین کردن در شب به نتیجه خوبی برسند در حالی که چکاوک  با تمرین در صبح می تواند سریع تر پیشرفت کند.
در نتیجه، بهترین زمان منحصر به فردی که برای همه مورد استفاده باشد وجود ندارد.باید زمانی از روز را انتخاب کنید که بتوانید مرتب در آن ورزش کنید و زمانی باشد که شما را در استمرار به ورزش ترغیب می کند.پس این زما را کشف و انتخاب کنید.

بهترین زمان برای ورزش شکم

دکتر “دیانا تیلور” از دانشگاه ایالت کالیفرنیا،بخش حفظ سلامتی معتقد است که: “ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربی ها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.”

ورزش قبل از صبحانه یا بعد از صبحانه /تمرین قبل از صبحانه و چربی سوزی / بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی

وقتی که از خواب بیدار می‌شوید سطح گلیکوژن، انسولین و قند خون بدنتان پایین است، بنابراین در جلسه‌ی ورزشی‌تان زودتر چربی می‌سوزانید.با این وصف اگر برایتان مقدور است، اولین کاری که پس از بیدار شدن انجام می دهید، ورزش باشد.البته باید به شدت تمرین هم توجه کنید، با شدت متوسط می توانید نتیجه لازم رو بگیرد، اگر شدت ورزش بالا باشد دچار افت فشار خواهید شد.

بهترین زمان ورزش برای کاهش وزن

یکی از راه های سوزاندن چربی‌های بدن و کاهش وزن ورزش است. برای اغلب کسانی که به منظور کاهش وزن ورزش می کنند، این سوال مطرح است که بهترین و مناسب‌ترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است. بر اساس نتایج پژوهشی که به تازگی انجام شده ورزش به هنگام صبح و در حالت ناشتا چربی بیشتری می سوزاند.
در این مطالعه که نتایج آن در مجله British Journal of Nutrition منتشر شده است، محققان در جستجوی پاسخ این سوال بودند که آیا مزایای شناخته شده ورزش پس از یک شب ناشتا بودن به دلیل افزایش اشتها و به دنبال آن مصرف غذای بیشتر در طول روز تضعیف می شود و یا نه؟
در این مطالعه محققان از ۱۲ داوطلب مرد فعال از نظر جسمی خواستند تا در ساعت ۱۰ صبح پس از مصرف صبحانه یا در حالت ناشتا بر روی تردمیل ورزش کنند. پس از ورزش تمامی شرکت کنندگان یک نوشیدنی میلک شیک شکلاتی دریافت نمودند. سپس برای ناهار پاستا در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت و از آنها خواسته شد تا زمانی که کاملا احساس سیری نمایند از پاستا مصرف کنند. انرژی و چربی مصرفی در ناهار ارزیابی و محاسبه شد و مقدار انرژی و چربی سوزانده شده در طول صبح نیز در نظر گرفته شد.
محققان دریافتند افرادی که در صبح ورزش کرده بودند انرژی اضافه دریافت نکرده و افزایش اشتها در طول روز را نیز تجربه نکردند. همچنین افرادی که در حالت ناشتا ورزش کرده بودند در مقایسه با افرادی که قبل از تمرین خود صبحانه خورده بودند، تقریبا ۲۰% چربی بیشتر سوزاندند. این بدین معنی است که انجام ورزش با معده خالی سبب دستیابی به نتیجه مطلوب تر در کاهش چربی می گردد.
به گفته محققان به منظور کاهش چربی بدن میزان چربی سوزانده شده باید بیشتر از چربی دریافتی باشد. ورزش مقدار کل انرژی مصرفی را افزایش می دهد و اگر ورزش پس از یک شب ناشتا بودن انجام شود، سهم بیشتری از این انرژی از چربی موجود تامین می گردد. همچنین نتایج نشان می دهد که ورزش سبب افزایش اشتها، گرسنگی یا مصرف غذا پس از آن در طی روز نمی شود و برای حصول بیشترین نتیجه، مطلوب است که ورزش پس از یک شب ناشتا بودن انجام شود.


این تحقیق به فراهم آوردن دستورالعمل های عملی در زمینه مصرف مواد غذایی و به حداکثر رساندن از دست دهی توده چربی برای افرادی که ورزش می کنند، کمک می نماید. لذا باید توجه داشت که ورزش صبحگاهی ناشتا نه تنها سبب افزایش اشتها نمی شود بلکه انجام آن در حالت ناشتا به دلیل افزایش میزان از دست دهی چربی های بدن سبب تسریع روند کاهش وزن می گردد.


منبع:http://mehrmihan.ir/appropriate-hours-for-exercise-a-day/


مطالب جالب دیگر

  • ۹۵/۱۱/۲۹
  • sara sara1