وبلاگ تفریح و سرگرمی زمستونی

وبلاگ تفریح و سرگرمی

وبلاگ تفریح و سرگرمی زمستونی

وبلاگ تفریح و سرگرمی

میوه های مضر برای سرماخوردگی

مصرف میوه ها و سبزیجات برای پیشگیری از سرماخوردگی موثر است؛ بخصوص میوه های حاوی ویتامین C. شخص دیگری میوه ها را به تنهایی کافی نمی داند و خوردن قرص های جوشان ویتامین C یا مکمل های آن را توصیه می کند. در کنار اینها، ده ها پیشنهاد دیگر هم وجود دارد که معلوم نیست کدام یک واقعا اثربخش است و کدام یک تاثیر چندانی ندارد.

با توجه به این که این میوه ها هم حاوی هیستامین هستند و هم آزادکننده هیستامین در بدن، بهتر است در طول دوره بیماری مصرف نشوند چون هیستامین سرماخوردگی را تشدید می کند و حتی اگر ویروسی در بدن وجود داشته باشد، هیستامین می تواند آن را فعال کند. البته آزادسازی هیستامین به سیستم بدن افراد بستگی دارد و در میان آنها، متفاوت است، اما در کل بهتر است در دوره بیماری، این میوه ها مورد استفاده قرار نگیرند.

 

fruit-harmful-for-colds

هندوانه برای سرماخوردگی مضر است ؟

ویتامین «C» موجود در هندوانه از سرماخوردگی پیشگیری و روند پیری را کند می کند.به علت غنی بودن از ماده معدنی پتاسیم، مصرف آن مانع از بالا رفتن فشار خون و بروز سنگ کلیه می شود.با تقویت کردن سیستم دفاعی، به بدن در مقابله با عفونت ها کمک می کند.هندوانه منبع غنی از کارتنوئید است که خاصیت پیشگیری از سرطان را دارد.مصرف آب این میوه علائم التهاب استخوان و مفصل و آرتریت روماتوئید را از بین می برد.

fruit-harmful-for-colds

میوه های مضر برای گلو درد

در این دوران باید از مصرف غذاهای سرخ کردنی اجتناب کرده، اگر دچار سرفه و سوزش گلو هستید، از غذاهای تند و تیز و ترش هم پرهیز کنید.

fruit-harmful-for-colds

آیا موز برای سرماخوردگی خوب است؟

fruit-harmful-for-colds

یکی از توصیه های پزشکان مصرف منظم موز در هنگام سرماخوردگی است خوردن موز تاثیرات مفیدی بر مقابله با ویروس آنفلوآنزا میگذارد و می تواند یکی از راههای طبیعی درمانی برای آن باشد
تیمی از دانشمندان بین المللی، نسخه جدیدی از لکتین موز را تولید کرده اند که می تواند بدون عوارض جانبی با ویروس ها مقابله کند.
یک تیم بین المللی متشکل از ۲۶ دانشمند نشان داده اند که پروتئین جداشده از موز می تواند در مقابله با ویروس های مسبب ایدز، هپاتیت C و آنفلوآنزا مفید باشد.
این تحقیق بر روی لکتین موز یا «BanLec» متمرکز بوده است. این پروتئین در سال ۲۰۱۰ به عنوان عاملی برای مبارزه با ویروس ایدز به اثبات رسید، اما عوارض جانبی نظیر سوزش و التهاب هم به همراه داشت.
حال این تیم دانشمندان نسخه جدیدی از «BanLec» موسوم به «H۸۴T» را ایجاد کرده اند که هیچ عارضه جانبی هم ندارد. این پروتئین بر روی موش ها آزمایش شده است.

fruit-harmful-for-colds

کارشناسان در بررسی انجام شده دریافتند «لکتین» موجود در موز در درمان سرماخوردگی در موش‌ها موثر بوده است. در حقیقت این ماده با چسبیدن به قند موجود بر سطح ویروس، مانع از ورود آن به سلول می‌شود.
اگرچه درمان های متعددی برای این بیماری ها وجود دارد، اما دانشمندان به دنبال دارویی هستند که در مقابله با بسیاری از ویروس هایی که به سرعت تغییر می کنند، نظیر آنفولانزا، کارآیی داشته باشد.
کارشناسان همچنین با بیان اینکه لازم است آزمایش‌های بیشتری روی نمونه‌های انسانی انجام شود، اظهار داشتند: به هر حال مصرف این میوه به دلیل برخورداری از دو ویتامین C و B۶ به عنوان ارتقاء دهنده سطح ایمنی توصیه می‌شود

میوه های ضد سرماخوردگی

fruit-harmful-for-colds

میوه هایی که دارای مقادیر زیاد ویتامین c هستند

انار برای سرماخوردگی مضر است؟

fruit-harmful-for-colds

 

به گفته کارشناسان تغذیه وجود ویتامین موجود در انار در کم‌خونی و فقر آهن و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی که در فصل پاییز افزایش می‌یابد، موثر است.
ارزش غذایی در صد گرم میوه انار، حاوی ۶۰ کیلوکالری انرژی، ۱ گرم پروتئین، ۱ گرم چربی، ۲۶۰ میلی ‌گرم پتاسیم است که پتاسیم از عناصری است که برای پیشگیری از ناراحتی‌های قلبی و عروقی توصیه می‌شود.

۵ میلی‌گرم آهن موجود در انار در خون سازی و پیشگیری از فقر آهن و کم‌خونی موثر است. انار دارای ویتامین‌های گروه B است که عمدتا این ویتامین‌ها در واکنش شیمیایی ضروری بدن نقش دارند، همچنین ویتامین B1 که در پیشگیری از ناراحتی عصبی موثر است.

 

fruit-harmful-for-colds

 
خوردن انار با هسته برای افرادی که ناراحتی گوارشی ندارند توصیه می‌شود. از مواردی که در انار حائز اهمیت است، وجود مواد پلی ‌فنولیک، آنتی‌ سیامین، اسید الاژیک که جزء رنگدانه‌های موجود در انار بوده و در جلوگیری از سرطان سینه و پروستات نقش به سزایی دارد.
انار در بهبود تصلب شرایین، پیشگیری از آلزایمر و کاهش فشار خون، کلسترول و درمان کم‌خونی نقش به سزایی دارد. آنتی اکسیدان موجود در انار سه برابر چای سبز است که نشان از اهمیت انار در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی دارد. انار در جلوگیری از پوکی استخوان در بعد از یائسگی نقش مهمی داشته و مصرف آن برای زنان سالمند توصیه می‌شود. اخیرا با تکنولوژی‌های جدید، از هسته انار، روغنی استخراج می‌شود که اثرات بسیار مفیدی در بدن داشته و حاوی امگا ۳ و اسید چرب اشباع نشده بوده و مانع از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

هلو برای سرماخوردگی

هلو از تیره گل سرخ است.میوه هلو نیز مورد علاقه ی همگان می باشد.در آب گیری آب غلیظی می دهد که می بایست با آب معمولی رقیق شود.
fruit-harmful-for-colds

 

خواص سبزیجات,خواص هلو ,خواص دارویی هلو ,فواید هلو ,خاصیت هلو ,هلو در طب سنتی ,فواید درمانی هلو ,مضرات هلو ,فوائد هلو , هلو ,طب سنتی ,خواص هلو ,خواص هلو جات , خواص هلو در طب سنتی ,فواید هلو در طب سنتی
هلو مقدارفراوانی ویتامین A دارد.همچنین حاوی ویتامینهای C،B2 ،B1 نیاسین و مواد معدنی شامل کلسیم،آهن،فسفر،پتاسیم و سدیم می باشد. هلو روده ها را شستشو می دهد،سبب تحریک حرکتهای موجی شکل روده ی بزرگ می گردد. عمل دفع را آسان و یبوست را برطرف می سازد.

 

fruit-harmful-for-colds

 

آب هلو به طور موفقیت آمیزی در رفع مشکلات زمان بارداری زنان مثل کسالت صبحگاهی و دیگر موارد کمک فراوان می کند.جهت آبگیری هلوهای کمی سفت و تیره رنگ بهتر هستند.از انتخاب هلوهای سبز اگرچه بعد از چند روز نرم می شوند می بایست صرفنظر نمود.هلوهای سبز به اندازه ی هلوهای زرده تیره یا نارنجی یا بنفش شیرین نیستند.البته هلوهای رسیده سردرختی با رنگ تیره بهتر هستند.طبیعت میوه هلو سرد است و برای افراد گرم مزاج بخصوص آنانکه طبیعت گرم و خشک دارند مفید است.ترشح و دفع صفرا را در افراد صفراوی آسان می سازد.هلو درتقلیل حرارت کبد و کلیه مؤثر است.از برگ هلو می توان عصاره تهیه نمود.عصاره ی هلو کرم کش است و انگلهای روده را از میان می برد.هلو اختلالات خون را مرتفع می سازد و سوء هاضمه را برطرف می کند.

منبع : http://mehrmihan.ir/fruit-harmful-for-colds/


مطالب جالب دیگر

  • ۹۶/۰۱/۰۷
  • sara sara1