وبلاگ تفریح و سرگرمی زمستونی

وبلاگ تفریح و سرگرمی

وبلاگ تفریح و سرگرمی زمستونی

وبلاگ تفریح و سرگرمی

گنج آباد. [ گ َ ] (اِخ ) دهی است جزء دهستان انگوران بخش ماه نشان شهرستان زنجان که در ۳۶هزارگزی جنوب باختری ماه نشان و ۶هزارگزی راه عمومی واقع شده است(این روستا در ۱۱۰ کیلومتری شهر زنجان و در نزدیکی معدن انگوران می باشد . هوای آن سرد و سکنه اش ۳۴۰ تن است(البته اکنون جمعیت آن کمتر از ۱۰۰ نفر می باشد). آب آن از رودخانه ٔ قلعه جوق تأمین میشود. محصول آن میوه غلات و لبنیات و شغل اهالی زراعت و دامداری است . این ده یک قلعه ٔ قدیمی دارد. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج ۲).

ganjabad-zanjan

 

این روستا از اولین روستاهای زنجان است که در آن مدرسه و بهداری تاسیس گردید. این روستا همچنین تنها روستایی است که در حوزه ماهنشان دارای قنات می‌باشد همچنین قلعه زیبای گنج آباد با بنای سنگی دارای چهار برج و نیز حسینیه این روستا از قدیمی‌ترین بناهای منطقه با قدمتی ۲۵۰ ساله می‌باشد این روستا قدیمی دارای یک قلعه که به عنوان خانه خان(فرمانروای روستا) استفاده میشده این قلعه با شیشه های فیروزه ای زیبایی بسیاری به خود اختصاص داده

روستای گنج آباددارای آب وهوای معتدل ویک منطقه ییلاقی وگردشگری می باشد .خانه اربابی گنج آبادمربوط به علی خان وبنای آن دردوران اسلامی تأسیس شده …

ganjabad-zanjan

خانه اربابی گنج آباد درروستای گنج آباد منطقه انگوران -دندی در۱۲کیلومتری انگوران و۲۵کیلومتری شهردندی نزدیک به روستای شیخلرواقع شده است.روستای گنج آباددارای آب وهوای معتدل ویک منطقه ییلاقی وگردشگری می باشد .خانه اربابی گنج آبادمربوط به علی خان وبنای آن دردوران اسلامی تأسیس شده است.

شایان ذکراست: میراث فرهنگی وصنایع دستی شهرستان ماهنشان در شناسایی مراکز گردشگری ومعرفی آثارباستانی وطبیعت شهرستان نهایت تلاش را دارد.

ganjabad-zanjan

 

منبع : http://mehrmihan.ir/ganjabad-zanjan/


مطالب جالب دیگر

  • ۹۵/۱۲/۲۶
  • sara sara1