وبلاگ تفریح و سرگرمی زمستونی

وبلاگ تفریح و سرگرمی

وبلاگ تفریح و سرگرمی زمستونی

وبلاگ تفریح و سرگرمی

حافظه RAM:

حافظه RAM توی گوشی از نظر ظاهر با رم کامپیوتر خیلی فرق می کنه ، توی کامپیوتر شما پین های رم رو می بینید اما توی مادربورد گوشی خبری از ماژول و کلی چیپ روی اون نیست ، ح

همونطور که توی کامپیوتر میگیم فلان رم DDR2 یا DDR3 هست توی RAM گوشی هم میگیم LPDDR2 یا LPDDR3 . که LP مخفف Low Power یا کم مصرف هست .

نحوه کار حافظه RAM گوشی موبایل

در گوشی های هوشمند هم مثل کامپیوتر از حافظه RAM برای نگهداری اطلاعات دم دستی پردازنده استفاده میشه . در واقع توی گوشی اطلاعات از روی حافظه گوشی چه داخلی چه کارت حافظه ، اول میاد توی رم و بعد در CPU گوشی پردازش میشه . این کار برای اینه که پردازنده هر سری به کارت حافظه سر نزنه چون این کار خیلی وقت گیره و تو این حالت کار کردن با گلکسی اس ۵ مثل کار کردن با نوکیا ۱۱۰۰ میشه . و اینجا هم هرچی این حافظه بیشتر باشه بهتره اما نیازی نیست .

معمولا حافظه RAM گوشی روی مادربورد ، در نزدیکترین محل به پردازنده مرکزی قرار میگیره که بیشترین سرعت بینشون اتفاق بیفته و کمترین توان تلفاتی و حرارت .

 
رم، حافظه موقت گوشی است در نتیجه با خاموش و روشن کردن دستگاه و یا بستن یک نرم افزار، اطلاعات روی آن خالی می شوند. حافظه RAM معمولا سرعت بالایی دارد و به همین دلیل به عنوان پلی بین سیستم عامل و حافظه اصلی دستگاه استفاده می شود تا فایل های مورد نیاز بتوانند با سرعت بهتری در اختیار سیستم و برنامه ها قرار بگیرند. هر چقدر این فضا بیشتر باشد به این معنی است که می توان فایل های بیشتری را در حالت آماده باش یا اجرا نگه داشت. حافظه رم قابل خواندن و نوشتن است اما اطلاعات به صورت ثابت روی آن ذخیره نمی شوند. حجم این حافظه نیز در اغلب گوشی ها ثابت است و قابل تغییر نیست.البته نرم افزار های مختلفی برای مدیریت این حافظه وجود دارند.

 

 

 

شاید شما هم از کم بودن ظرفیت حافظه موقت (RAM) دستگاه اندرویدی خود ناراضی هستید.با کمک یک نرم افزار کاربردی به نام Smart Ram Boosterr می توانید مشکل کم بودن ظرفیت حافظه موقت تبلت ها یا تلفن های همراه اندرویدی را بهبود ببخشید.

این نرم افزار حافظه رم را اسکن کرده و فایل های بلااستفاده در آن را پاک می کند و باعث افزایش ظرفیت آن می شود.
ram-effect-in-mobile
منبع: http://mehrmihan.ir/ram-effect-in-mobile/

مطالب جالب دیگر

  • ۹۵/۱۲/۱۰
  • sara sara1