وبلاگ تفریح و سرگرمی زمستونی

وبلاگ تفریح و سرگرمی

وبلاگ تفریح و سرگرمی زمستونی

وبلاگ تفریح و سرگرمی

ماسک های گیاهی برای رفع خشکی پوست در زمستان

مشکل خشکی پوست اجتناب ناپذیره و خیلی از افراد بدون اینکه علتش رو بدونن دچار این مشکل میشن. مخصوصا به فصل سرما که نزدیک میشیم این خشکی افزایش پیدا میکته و یا در برخی افراد دقیقا در این فصل ظاهر میشه. استفاد از مرطوب کننده های قوی و گران قیمت و یا استفاده از لوازم آرایشی چرب نمیتونه درمان مناسبی برای پوست شما باشه، بنابر این بهتره این مشکل رو از راههای خانگی و طبیعی حل کنیم. در این مطلب در این باره صحبت میکنیم و راهکار هایی رو ارائه میدیم.

علت خشک شدن پوست

آب و هوای سرد از علل اصلی خشکی پوست هست. همچنین مسئله ارثی بودن هم میتونه در جنس پوست شما و خشکی  یا چربی اون موثر باشه. استفاده از صابون های قوی و میزان رطوبت و تهویه هوا و همچنین تماس بیش از حد پوست با نور خورشید و اختلالات تیروئید و … میتونن در این مسئله دخیل باشن.

از علائم خشکی پوست هم زبر شدن پوست و یا پوسته پوسته شدنش، همچنین خارش و لکه های قرمز روی پوست هستن.

 

 

گلیسیرین، گلاب و آبلیمو برای درمان پوست خشک

این ماسک یک درمان خانگی کامل برای پوست های خشک هست. همچنین گلیسیرین یک مرطوب کننده عالی و ثابت نگه دارنده رطوبت پوست هست. فقط کافیه یک قاشق غذاخوری گلیسیرین رو با یک قاشق غذاخوری گلاب و چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و روی صورت بمالید. پس از حدود ۱۵ دقیقه شستشو بدید.

برگ اسفناج 

استفاده از ماسک اسفناج ۳ بار در هفته کمک زیادی به بهبود خشکی پوست و درمان زبری آن می‌کند. برای تهیه این ماسک لازم است ۱۰برگ متوسط اسفناج را در یک لیوان شیر خیس کنید و اجازه دهید این ترکیب به‌مدت ۳ تا ۴ دقیقه روی حرارت کم بجوشد تا برگ‌ها پخته شوند. برگ‌های اسفناج را از صافی خارج کرده و پس از سردشدن آن‌ها را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید به‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند. در صورتی که اسفناج‌ها له شده‌اند می‌توانید له شده آن‌ها را روی صورتتان، ماسک کنید و از خواص معجزه‌آسای آن برای از بین بردن خشکی و زبری پوست بهره ببرید.

عسل

 

عسل یکی دیگه از دارو های طبیعی برای پوست های خشکه. به این صورت که این داروی عالی رو به تنهایی روی پوستتون بمالید و بعد از ده دقیقه شستشو بدید. پوست شما بعد از این ماسک در تمام طول روز نرم و درخشان باقی میمونه.

روغن زیتون و روغن کرچک

برای ایجاد یک بافت نرم و صاف روی پوستتون و از بین بردن خشکی اون میتونید از مخلوط روغن زیتون و کرچک استفاده کنید. در این مخلوط یک نسبت از روغن کرچک و سه نسبت از روغن زیتون رو با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت و دیگر قسمتهای خشک بدنتون بمالید. حالا یک لیف یا دستمال نرم و تمیز رو در آب داغ فرو برده و روی پوستتون فشار بدید (مراقب باشید که لیف روی پوستتون با فشار کشیده نشه. تنها لیف رو روی صورت قرار بدید و کمی فشار بدید). این مراحل رو دو سه بار انجام بدید تا پوستتون نرم و لطیف بشه.

شیر گرم

نصف قاشق چایخوری روغن بادام رو در یک لیوان پر شیر ولرم هم بزنید و در شب و قبل از خواب پوستتون رو با این مخلوط شستشو بدید و بعد از خشک شدنش بخوابید. این مخلوط پوست شما رو تغذیه میکنه و از خشکی پوست شما جلوگیری میکنه.

 ماسک سیب زمینی

ماسک سیب‌زمینی یکی از ساده‌ترین و کم‌دردسر‌ترین ماسک‌های طبیعی برای درمان خشکی پوست است. استفاده از این ماسک در طول فصل پاییز و زمستان علاوه بر درمان خشکی پوست به پیشگیری از ابتلا به این عارضه نیز کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است یک سیب‌زمینی متوسط را آب‌پز کنید و پس از سرد شدن آن را رنده کرده و با مقداری شیر خمیر کنید. این خمیر را به‌مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود ماسک کنید و سپس با آب نیمه ولرم آن را بشویید. این خمیر علاوه بر درمان خشکی پوست به لطیف‌شدن پوست‌های معمولی نیز کمک می‌کند.

تخم مرغ و روغن 

مخلوط یک تخم مرغ با یک قاشق چایخوری عسل همراه با نصف قاشق چایخوری روغن زیتون و کمی گلاب مخلوط کنید.  این ماسک رو برای چند دقیقه روی پوستتون قرار بدید و بعد با آب کاملا ولرم شستشو بدید.

منبع:http://mehrmihan.ir/herbal-mask-for-dry-skin-in-winter/


مطالب جالب دیگر

  • ۹۵/۱۱/۲۹
  • sara sara1